Filme și cinefili

12:09 Toyist Hribso 0 Comments

Ce filme urmaresc niste pictori zănatici atunci când iși petrec timpul împreună? Depinde. Dacă la întâlnire nu participă și delicatele noastre colege - unele merg la sală și ridică haltere de 40 kg în degetul mic - ne delectăm cu filme for the guys ca Reservoir Dogs sau Inglorious Bastards. Filmele inspirate din viața pictorilor ne plac - după cum era și de așteptat - cel mai mult. După Basquiat a urmat o surpriză plăcută de care - recunosc cu jenă - nu cunoșteam absolut nimic. Modigliani este un film turnat integral în România, având ca decor centrul vechi. Apar și actori români ca George Ivascu in rolul pictorului Kisling, Ion Siminie în rolul lui Monet, Bianca Brad, Oana Zăvroanu în rolul Eugeniei Modigliani (Pepe nu apare) și Loredana Groza interpretând cu foc o piesă românească.

La fel de interesant este și portretul regizat și jucat de Ed Harris, intulat simplu Pollock. Un Pollock foarte aproape de cel real, un film care merită văzut.

La un moment dat ne gândeam ce frumos ar fi ca și povestea toyistă să fie ecranizată. Dacă se pote cu actori cunoscuți. Eu unul am și ales distribuția, pe care am comunicat-o și colegilor. În rolul meu - Benicio del Toro. În rolul lui Dejo l-am distribuit pe Danny de Vito.

Nu înțeleg de ce s-a ofticat... :)

0 comentarii: