Qooimee

02:16 Toyist Hribso 0 Comments

Qooimee este o pictorita din Islanda. Nu foarte slabuta - de fapt deloc slabuta - insa cu un chip dulcisor. Aduce cu Bjork, mandria Islandei (despre care am si vorbit foarte mult ulterior). In general nu sunt sociabil, dar cu o persoana complet straina, cu o alta cultura si mentalitate, sunt de zece ori mai timorat. Am probleme solide cu engleza, dar pana la urma am scos-o la capat.

-Vrei sa mergem la o cafea? ma invita Qooimee.
-Sigur, ii raspund, incercand sa-mi adun curajul.

Stam fata in fata. Romania si Islanda, doua tari complet diferite. Ce stiu eu despre Islanda e cu siguranta ce stie ea despre Romania. Insa - dupa cum aveam sa aflu ulterior - stie foarte multe.

- Prietenul meu, Uuluu, cunoaste foarte bine Romania. Are un atelier de sticlarie acolo. Merge cel putin o luna pe an in Romania. O sa i te prezint. E foarte entuziasmat sa te cunoasca. Iubeste mult Romania.

Uuluu este unul dintre cei mai vechi toyisti. Artist sticlar la origine, munceste din greu, rotind sticla lichida la sute de grade si modeland-o in cele mai delicate forme.

-Cum e Islanda? Aveti foci pe-acolo? Balene?

Qooimee imi descrie in amanunt tara si clima si fauna. E foarte vesela si vizibil incantata de venirea mea. Ma simt ok, ma simt cum nu m-am simtit in alta parte. O ora si jumatate de discutie trec ca prin farmec.

-Hai sa i te prezint lui Uuluu. De cand a auzit ca avem un pictor din Romania nu mai poate de nerabdare.

Wow! Prietenia pluteste prin aer.

0 comentarii: